Ahad, 1 Ogos 2010

Janji.

Mak sering berkata bila berjanji jaganlah sentiasa mungkiri, kerana susah hidup kalau janji sering sahaja dimurkai. Mak juga berpesan lagi, kalau bercakap janganlah sering berbohong kerana berbohong itu parah akibatnya. Dalam dunia yang aku duduki sekarang semua itu sudah tidak lagi diamalkan. Sungguh hairan dan ajiab bila semua yang penting seperti apa kata Mak mereka tidak turuti.

Sesetengah MANUSIA bila menabur janji semuanya indah bagai mencurah sesuatu yang sentiasa takkan putus-putus lagi. Tapi ada janji hanya tinggal janji. Tapi ada gak sesetengah yang berjanji sampai selama-lamanya dia tepati. Cubalah fikirkan memang sukar untuk tidak memungkiri sesuatu janji itu. Itulah hero..

Pesanan kedua yang Mak selalu sahaja ingatkan aku bila sahaja aku hendak meninggalkan rumah ialah jangan berbohong. Inilah pesanan yang sering aku langgar..Mak orang minta maaf!!!!! Susah untuk kita tidak berbohong. Aku sendiri pun lau dalam masa sehari mesti gak selalu melanggar pesanan Mak ini...hehehehehheh...

Tapi sekarang aku sedang cuba. Cuba untuk tidak berjanji dengan seseorang kerana aku takut. aku ni bukan jenis yang suka berpegang pada janji(kantoi....)
sSekarang juga aku sedang berusaha. Berusaha untuk tidak berbohong lagi..Mungkin da berguni-guni dosa aku ng Mak..sebab tidak menuruti 2 pesananya ini..

anakMu yang insaf da.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...